Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Irene Vreede - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Irene Vreede - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 Maart 2014 | Ecuador, Quito

Dag 1: free walking tour en de evenaar
sochtends besloten samen met katy uit Engeland en Ellery uit Venezuela een free walking tour te doen door te old town van Quito. Tijdens de tour waren er kerken, oude gebouwen enzovoort te zien. de tour duurde ongeveer 2 uurtjes.
smiddags gingen we opweg naar de evenaar. na 2 bussen, ongeveer anderhalf uur later en slechts 40 cent lichter kwamen we aan. van te voren werden we in het hostel al gewaarschuwd dat er twee evenaars zijn. 1 goede en 1 foute. de ene was door de fransen ergens in 1800 ofzo berekend en de ander is met de GPS van tegenwoordig gemeten. natuurlijk zijn we bij beide wezen kijken. bij de evenaar gemeten met de GPS kregen we een rondleiding door een openlucht museum.
Wist je dat je op de evenaar een ei kan laten balanseren op de kop van een spijker, dat als je water uit een gootsteen laat lopen op de evenaar dat dit water dan recht naar beneden stroomt een geen draaing maak, dat als de ditzelfde doet op het noordelijk halfrond dat het water linksom draait en dat als je dit doet op het zuidelijk halfrond het water rechtsom draait.

Dag 2: otavello market en Laguna/Volcan cotachati
verzamelen om 6.30 voor de tour naar Otavello market. de grootste streetmarket van Zuid-Amerika. na nngeveer 2,5 uur rijden aangekomen in Otavello, allereerst bij de animal market. overal waren kippen, varkens, koeien, kuikens noem maar op. dieren werden hier voor dieren geruild of gekocht. na de animal market op naar de streetmarket. zoveel kleuren en kraampjes met tassen, armbandjes, dekens van alpaca wol heb ik nog nooit bijelkaar gezien. na twee en een half uur hier rond te hebben gelopen gingen we de minivan weer in op naar Cotachati.
Cotachti, dit is een meer in de krater van een vulkaan. we hebben een stuk omhoog langs de rand van het meer gewandeld waar we een super mooi uitzicht hadden.

Dag 3: The virgin of Quito
na 2 hele drukke dagen was dag drie een chille dag. na redelijk uitgeslapen te hebben zijn katy, laurents en ik opweg gegaan naar het standbeeld van de virgin of quito. vanaf hier heb je een super mooi uitzicht over Quito.

• 17 Maart 2014 - 23:26

Helen:

Leuk om te lezen Ireen! Grappige wist-je-datjes ook ;) Geniet er van!!