Baños, outdoor activiteiten - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Irene Vreede - WaarBenJij.nu Baños, outdoor activiteiten - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Irene Vreede - WaarBenJij.nu

Baños, outdoor activiteiten

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 Maart 2014 | Ecuador, Baños

Dag 4
Samen met Mariana en Hernan from Argentina opweg van Quito naar Baños. Met de bus duurt dit ongeveer 3 uurtjes. toch wel handig als je spaanse vrienden maakt, dat is een stuk makkelijker zoeken naar de goede bus en het volgende hostel.

Dag 5
In de regen samen met de twee argentijnen op de mountainbike. We deden een mountainbike tocht langs verschillende watervallen. watervallen waar je via hangbruggen en krappe rotsopeningen kwam. nadat we alle watervallen op de tocht gezien hadden konden de mountainbikes gelukkig op de bus zodat we niet ook nog eens in de regen terug hoefden te fietsen.
bij aankomst in het Hostel, werd ik door Ruth aangesproken of ik mee kwam naar de hotsprings. De Hotsprings zijn verschillende zwembadjes, de een met heel heet water en de ander met koud water. water dat overigens door de naastgelegen vulkaan opgewarmd is en direct doormiddelvan een waterval het zwembad instroomt. Lekker relaxen dus na een dag fietsen in de regen.

Dag 6
Jungle tour. wel geboekt maar geen idee wat we nou precies gingen doen. bepakt en bezakt met kaplaarzen en een poncho gingen we allereerst opweg naar een opvang voor Apen. Daarna gingen we in de regen kanoen op de rivier dwars door het regenwoud.
na de lunch gingen we een stuk wandelen door de jungle de berg op. geulkkig zitten we al boven de 2000meter dus is het een makkie om snel omhoog te lopen, haha ik geloof dat ik binnen 2 stappen buiten adem was. Aan het eind van de wandelig was wederom een waterval.

Dag 7
Canyoning. Samen met Charlotte uit Engeland de canyoning geboekt. uiteindelijk waren we met een groepje van 4, met 2 Argentijnen, Charlotte en ik. Canyoning hier in Baños houdt in, het abseilen van verschillende watervallen. in totaal zijn we 5 watervallen naar beneden gegaan en 2 waar we vanaf konden glijden. De watervallen waren +20m, dus best hoog! 1 van de argentijnen, Luis, had zn GoPro camera mee dus en zijn verschillende filmpjes gemaakt.

Dag 8
Ziplining. nadat we eerst waren wezen canyoningen met zn 4ren waarbij we echt een team waren, besloten we ook met zn 4ren de Ziplining te doen. dit waren 2 ziplines van elk rond de 900 meter over een kolkende rivier heen. normaal gesproken ga je zittend naar beneden, maar hier in ecuador doen ze dit op de Superman manier. je vliegt dus als het waren over het dal heen. om na de 1e zipline bij de tweede te komen moesten we via een ijzeren ladder eerst een stijl stuk echt omhoog klimmen. ik geloof dat deze klim het engste was en de ziplining zelf juist super vet! =P

** fotos volgen later